En teknisk fejl hos MobilePay har forårsaget forsinkelser i udbetalingen til erhvervsdrivende i løbet af weekenden.
Fejlen ramte brugere af MobilePay Erhverv og blev bemærket fredag, efter at betalingsappen havde skiftet platform tidligere på ugen.
Den tekniske fejl resulterede i, at erhvervsdrivende ikke modtog de forventede udbetalinger som planlagt. Heldigvis blev problemet løst ved middagstid, og MobilePay forsikrer, at udbetalingerne er undervejs. Dog kan det ikke garanteres præcist, hvornår pengene vil lande på de konti som skal modtage, da dette også afhænger af bankens behandlingstid.
Mads Allingstrup, presseansvarlig hos MobilePay, udtaler: “Vi beklager meget, at det har været til gene for folk.”
Denne hændelse understreger de udfordringer, der kan opstå, når tekniske ændringer implementeres, selvom det sker med henblik på forbedring af tjenesterne. MobilePay forsøger fortsat at løse eventuelle problemer og minimere generne for deres brugere, især dem i erhvervslivet, der er afhængige af hurtige og pålidelige transaktioner.